Weer dolfijnen gezien :D - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Shirley & Jeroen - WaarBenJij.nu Weer dolfijnen gezien :D - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Shirley & Jeroen - WaarBenJij.nu

Weer dolfijnen gezien :D

Door: Shirley & Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Shirley & Jeroen

15 Oktober 2009 | Brazilië, Pipa

Zo, vandaag een familieloze dag gehad. En daar hebben we van genoten :D

Eerst weer lekker ontbijten op het resort. Jeroen wil alle taarten op de foto zetten, zodat ma ze thuis kan maken voor hem... haha. Dus bereid je maar voor mams.

De aapjes hadden ook zin in wat lekkers, want die waren ook aanwezig bij het ontbijt. Het eten is buiten waar de appjes er dus makkelijk bij kunnen. Gelukkig liggen er overal van die stolpen overheen. Dus de aapjes gingen maar een eindje verderop zitten waar ze uitvoerig gevoerd werden door de kokkin. Toen wij ze wouden voeren hadden ze hun buikje al vol, dus veel aandacht kregen we niet meer van die luie beesten. haha.

Vervolgens werden we opgehaald door Gustavo in zijn jeep. We zouden een mooie tocht door het binnenland maken. Eerst een stukje over het strand rijden en naar Tibau do Sol. Daar met de jeep op de pont. En daar waren ze weer!!!!! DE DOLFIJNEN. Echt geweldig om ze in een natuurlijke omgeving te zien. Ze waren maar 4 meter uit de kust en druk vissen aan het vangen. Ik heb wel 40 foto´s gemaakt, maar ik krijg de dolfijnen niet op de foto :S Nog niet eens een vin. Misschien heb ik een andere keer meer geluk. Het is trouwens ook erg leuk om te zien dat de Brazilianen zelf ook enthousiast over de dolfijnen zijn en ze verder lekker met rust laten. Precies zoals het hoort.

Anyway, de jeep ging stukken langs de kust. Veel stukken hadden we met de familie al gezien. En ook de grootste cashew boom van de wereld had ik al gezien. (Die is echt immems groot!!). Maar daarna trokken we verder het binnenland in. We gingen eten bij een Braziliaanse boerenfamilie. Met mijn beetje portugees kon ik wel vragen welke bomen er allemaal op het erf stonden, enz. En de man werd meteen enthousiast... hij gaf me een hele rondleiding over het erf. Bij elke boom vertelde hij welke vruchten er aan hingen. Erg leuk. Na de rondeiding, het lekkere eten en wat knuffelen met de hond `Apollo` gingen we naar de suikerriet velden. Deze blijven mooi om te zien. We zagen er zelfs nog wat vossen weg rennen. Ik kan sowieso erg genieten van de Braziliaanse natuur. Het is zo veelzijdig en zo groen. Echt prachtig.

Eenmaal terug in het resort dook ik meteen het zwembad in en Jeroen weer in zijn hangmat. Jeroen heeft bedacht dat hij om de hangmat heen moet kunnen rollen, zonder eruit te vallen. Ik noem het de `monkey roll`. Het is hem nog niet gelukt, maar hij blijft oefenen... haha

Net ff Havaianas slippers bekeken voor Sabien & family. Sabien als je dit leest.... wil je met printje of met vlaggetje? Ze hebben namelijk geen printje EN vlaggetje tegelijk... Ik heb voor Iris al hele leuke gezien.

Net ook heerlijk over het strand gewandeld na het eten. Jeroen kan geen vis meer zien. Dus het moest toch echt vlees zijn dit keer... haha. Was ook heerlijk.

Morgen en overmorgen hebben we 2 dagen niks in de planning. Woehieiieieie. We willen nog ff aan het strand hangen. Jeroen wil graag surfen op Praia do Amor (daar zijn de golven best hoog) en ik wil daar eigenlijk wel para sailing. Misschien nog naar Tibau do Sol of Praia do Madeiro om dolfijnen te spotten. Ik moet en zal ze op de foto krijgen :D

Jullie horen nog of het gelukt is. Oh en Nathalie... we komen volgende week dinsdagochtend alweer terug...snik snik.

  • 15 Oktober 2009 - 09:28

    Cris Biemond:

    Heey zo te lezen heb je het prima naar je zin!
    Zoen een dolfijntje van me :)

    x
    Cris

  • 15 Oktober 2009 - 10:20

    Evi:

    Hoi Shirley en Jeroen,

    Eindelijk jullie website gevonden, had dit keer wel even moeten zoeken.
    Leuk om te horen dat alles goed gaat.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    We moeten dan als jullie terug zijn maar echt een avondje inplannen (misschien wel meer ;) ) zodat we alles aan elkaar kunnen vertellen ;)

    Groetjes
    Evi

  • 15 Oktober 2009 - 13:27

    Ferdy:

    Hee daar!

    Lekker aan het genieten, las ik.
    Leuk hoor gezellig met je familiie ;)
    Hoop dat t lukt met je dolfijnen.
    Groeten uit Eindhoven!

  • 15 Oktober 2009 - 13:50

    Jolanda En Melvin :

    Hey,

    Het klinkt allemaal erg lekker, je moet ze inderdaad wel op de foto krijgen hoor!!!
    Ik hoop dat het lukt, want we zijn nu al benieuwd naar de foto`s!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Pipa

Brazilie

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Foto's en filmpjes

19 Oktober 2009

Buggy

16 Oktober 2009

Hang Loose !!

15 Oktober 2009

Weer dolfijnen gezien :D

13 Oktober 2009

Eindelijk een berichtje vanuit Pipa
Shirley & Jeroen

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 22948

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 20 Oktober 2009

Brazilie

18 Maart 2009 - 08 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: