Hang Loose !! - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Shirley & Jeroen - WaarBenJij.nu Hang Loose !! - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Shirley & Jeroen - WaarBenJij.nu

Hang Loose !!

Door: Shirley & Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Shirley & Jeroen

16 Oktober 2009 | Brazilië, Pipa

Afgelopen donderdag hebben we een heerlijke dag op het strand gehad.
Na het ontbijt zijn we naar Praia de Amor gelopen. Ik, Jeroen, heb daar een uur surfles gehad. In eerste instantie wilde ik geen les maar gewoon een board voor een uurtje en zelf wel uitzoeken hoe je moet golfsurfen, ik heb immers een windsurf achtergrond. Maar dankzij mijn wederhelft toch gekozen voor de les, wat achteraf niet onverstandig bleek.
Na een korte warming up op het strand kreeg ik instructie op het droge. Op een, in het zand getekend, surfboard leerde ik hoe ik door kleine en grote golfen moest peddelen en hoe ik rechtop moest gaan staan. Daarna het water in!! Ik had een beginners board gekregen, het grootste en langste dat ze hadden :-) Op de valreed werden me nog even de twee Braziliaanse surfregels uitgelegd. Regel nr 1: Relax, no stress. Regel nr 2: Have fun. Daarna was het peddelen voor wat ik waard was. Het was vloed en de golven waren erg hoog, ik schat 2 a 2,5 meter. Het viel niet mee om door die hoge golven te peddelen en de stroming was ook erg sterk. Maar het lukte en ik kon zowaar een golf pakken richting het strand. De eerste keer bleef ik liggen. Na vele malen van me board te zijn gevallen lukte het me om op mijn knieen te gaan zitten en heel even half te gaan staan. Ik was trots op me zelf, haha. Ik kreeg zelf de `hang loose` surfers groet van mijn instructeur.
Na een uurtje ben ik ermee gestopt, een schuurplek op mijn buik van mijn board (ondanks dat ik een soort surftrui aanhad, geen idee hoe zo´n ding heet) en een ervaring rijker.

Conclusie: dat golfsurfen is moeilijker dan ik dacht. Maar erg leuk !

s´Avonds hadden we allebei geen zin om het centrum van Pipa in te gaan om daar te eten. Dus bestelden we een bbq pakket bij onze villa. Toen het bijna zover was begon het heel hard te regenen!! Gelukkig was dit maar van korte duur. Na 30 min was het weer droog.

Er kwam iemand om de tafel te dekken en de schalen met eten en het vlees werd gebracht. En toen werd de bbq voor ons aangestoken. Niet zoals wij in NL doen.....nee die Brazilianen hebben daar een snellere methode voor. Er kwam iemand aanlopen met een grote gasfles met daarop aan flinke brander, eentje waarmee in NL het dakleer op daken van woningen wordt vastgebrand. Met deze brander werd de bbq aangestoken. Dit gaf een flinke vonkenregen, maar.....het resultaat was dat de bbq meteen heet was en we konden beginnen. Het is een erg gezellige avond geworden.

Vandaag, vrijdag, zijn met een `taxi`busje naar Praia de Madero gegaan. Hier hebben we een heerlijke dat aan het strand gelegen, onder het genot van een `Holla Holla` (of zoiets) een ananas gevuld met alcohol en stukjes ananas, heerlijk!
s´Avonds hebben we wat geshopt en even bij een capoeira school gekeken.

Nog twee dagen en dan is de vakantie weer voorbij....

  • 17 Oktober 2009 - 09:41

    Jurgen & Danielle:

    Wat klinkt dat goed, lekker genieten daar! Neem het er nog even goed van, we spreken jullie snel!
    Groetjes!

  • 17 Oktober 2009 - 15:19

    Jolanda En Melvin :

    Ja ik geloof dat dat heel moeilijk is om te leren Jeroen.

    Die BBQ klinkt wel erg leuk, romantisch samen voor jullie huisje.

    Geniet nog even want het is hier best koud aan het worden.
    Tot volgende week!

    Liefs van ons

  • 18 Oktober 2009 - 08:28

    Sabien:

    Hey Shirley,
    Zo te zien hebben jullie niets te klagen, klinkt top. Lekker, op strand en alleen maar je hand uitsteken voor een overheerlijk drankje. Lijkt me trouwens niet erg makkelijk dat surfen. Vooral niet tussen die hoge golven. Ga je dan wel een beetje vooruit met zo'n stroming ? Wel errug stoer. Toevallig ook een rood badpak en jeroen een rode zwembroek? Echt baywatch!!! hahahaha
    Geniet nog van alles, zeker van het weer want het begint hier toch wel wat kouder te worden :(
    CU, groetjes SAbien

  • 19 Oktober 2009 - 15:56

    Gerard:


    Veel belevenissen, hee.
    Nou ja, jij Shirl met je
    Brazilwortels bent natuurlijk een beetje thuis. En voor een multitasking sportieveling als Jeroen
    is het een eldorado. Goede thuisreis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Pipa

Brazilie

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Foto's en filmpjes

19 Oktober 2009

Buggy

16 Oktober 2009

Hang Loose !!

15 Oktober 2009

Weer dolfijnen gezien :D

13 Oktober 2009

Eindelijk een berichtje vanuit Pipa
Shirley & Jeroen

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 22950

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 20 Oktober 2009

Brazilie

18 Maart 2009 - 08 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: